Vrouwelijke Handwerken

Afgelopen weekend kreeg ik een oud boekje via mijn moeder dat van mijn oma is geweest.
Een oud boekje met allerlei patroontjes van haakwerkjes.
En het taalgebruik alleen al op de titelpagina.....schitterend!
Tja het zit dus echt in de familie, zowel de ene als de andere oma heeft dus iets met handwerken.
Ik koester het en zal er binnenkort eens een randje of werkje uit proberen, ik kwam zelfs een gehaakt corset tegen, hilarisch, maar dat laat ik toch maar voor wat het is.
Het is een boekje wat is uitgegeven rond de eeuwwisseling (1900 dus) en opnieuw werd uitgegeven in 1978, deze versie heb ik nu dus gekregen. Hoezo haken is oud?
Wel geweldig dat het nu dus weer helemaal hip is en ik misschien uit dit oude boekje van mijn oma nog wel eens wat moois maak.
Ik zette het in onze tuin op de foto, samen met nog 2 andere boekjes die ook erg oud zijn (1973 en 1974) met mooie borduurwerkjes van bloemen, deze kreeg ik een tijd terug van een collega.
Heerlijke voorjaarsplaatjes en momentjes om te koesteren.
Hadden jullie ook zo'n moment om te koesteren vandaag?

Liefs BY JM

Reacties

  1. Leuk die oude boekjes over handwerken.
    Vond laatst bij de kringloop ook een leuk oud haakboekje, weet niet of ik er ooit iets uit ga maken maar vond het gewoon leuk om te hebben.