Hoe ga jij naar het carnaval?

De voorbereidingen voor het feest der feesten zijn weer in volle gang.
Al is dat vooral voor mijn kinderen....
Door mijn blessure heb ik voor de meer easy way gekozen.
De oudste dochter wilde graag als Spaanse danseres. En zo'n hele jurk naaien (vooral al die roezels rimpelen) zag ik niet zitten. Via Marktplaats vond ik deze jurk compleet met schoenen.
De jongste dochter wilde graag als prinses, ook geen moeite want er liggen nog diverse jurken van grote zus waaronder ook 1 zelfgemaakt exemplaar van moeders hand. Dat was een kwestie van passen en kiezen.
Toen kwamen we met de vraag bij zoonlief, hoe wil je naar het carnaval?
Waar hij anders heel lang moet nadenken volgde nu direct het antwoord: Als Minion.
Oké, schrik, want hoe gaan we van dit mannetje een geel beestje maken zoals in de film Verschrikkelijke Ikke?
We zochten op het net en vonden inspiratie om mee aan de slag te gaan en het idee kreeg vorm.
Als basis trekt meneer een spijkerbroek aan, waarbij hij een geel shirt draagt, met daarover een los salopette deel, want voor een kleuter is het vooral ook heel praktisch om snel naar de wc te kunnen gaan. Op zijn hoofd een gele muts met een van pvc doppen stel gecreëerde ogen met daaraan een band.
Het shirt werd besteld via internet, een broek trokken we zo uit de kast. Naar een muts werd ook gezocht, maar helaas waren de verzendkosten voor een gele muts erg duur. Dat ging me toch iets te ver, wetende dat ik genoeg bolletjes gele wol boven heb liggen.
In vele etappes en met vele pauzes, heb ik toch een muts gehaakt....
De handige man deze huizes heeft zorg gedragen voor de Minion bril.
En tot slot, naaide ik een salopette deel voor over zijn shirt.
En zo zat er toch nog wat eigen creativiteit bij de outfits voor de kids.
Wij zijn er klaar voor!

Lief BY JM

Reacties

  1. Hahahahaha die onderste outfit is echt geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou die gaan alle drie de show stelen hoor!!! Jammer dat wij in het noorden geen carnaval hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke outfits vooral de onderste is geweldig!