Pagina's

woensdag 9 augustus 2017

Zomerse jurkjes

Toen ik een tijdje terug dit stofje zag liggen op de markt wist ik dat ik hier een stel heuse zomerjurkjes van moest maken. Ik kocht de stof, al puilen mijn kasten nog steeds uit....... Nu ik eindelijk de rust heb om weer achter het naaimachine te gaan zitten vond ik het hoog tijd om de stapel wat te verkleinen en de kasten te vullen. En zo rolden deze zomerse jurkjes onder de naaimachine vandaan. De eerste is net wat groter en voor mijn jongste nog wat ruim, maar dan kan ze er lekker in groeien en hem volgend jaar ook nog dragen.
De andere is voor mijn nichtje, die heb ik net wat smaller gemaakt, omdat ik had gemerkt dat de eerste versie voor mijn groot uitgevallen jongste toch wat ruim was. Ik nam de aangepaste versie van een paar jaar geleden. Toen maakte ik er haltertop jurkjes van nu bevestigde ik de slierten als spaghettibandjes. Ik kocht kant en klaar tricot biasband, ik kan niet anders zeggen als, dat werkt perfect! Het is toch net iets dunner als de boordstof waar ik normaal boordjes mee maak.
Nou ze kunnen knallen hoor de nichtjes, in deze uber vrolijke jurkjes!

Liefs BY JM




1 opmerking:

  1. Leuke jurkjes. Hopelijk smaakt dit naar meer en kun je de lapjeskast wat leger krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen