Pagina's

zondag 20 augustus 2017

Meest gekke haaksel ooit

Afgelopen week boog ik mij over een zeer vreemd project. Misschien wel het gekste wat ik ooit heb gemaakt.
Mijn schoonmoeder had mij gevraagd of ik iets om een wijnpak heen kon haken. Meestal neemt ze een kartonnen verpakking mee naar de camping en ze vond de doos niet zo gezellig staan in de voortent.
Heel lang wist ik niet goed hoe ik het allemaal zou doen, tot ik afgelopen week dacht ik ga gewoon beginnen en zie wel of het lukt.
En zo begon ik met dubbele draad, kwestie van het mezelf niet te moeilijk te maken. Ik haakte gelijke granny's voor aan de zijkant. De voor en achterkant zijn met dezelfde combinatie gemaakt, maar aan de voorkant is rekening gehouden met het tapstukje. Aan de bovenkant heb ik vasten gehaakt zodat de hoes niet zomaar naar beneden zakt, maar wel zo dat het handvat nog kan worden gebruikt.
Onderlangs haakte ik rondom nog  een hele rand zodat er ook nog een randje onder de tap zit.
Klinkt misschien allemaal als een beetje abacadabra, maar kijk vooral naar de fotootjes, dan snap je vast wat ik bedoel.
Mijn schoonmoeder is helemaal blij met het eindresultaat en kan nu in stijl op de camping haar wijntje drinken!
Ik zeg proost, op naar de volgende vakantie!!

Liefs BY JM



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen