Pagina's

zaterdag 26 augustus 2017

Babyvestje

Afgelopen tijd vond ik in de kast een tas met bolletjes waarvan ik een trui zou breien voor de zoon in maatje 4 jaar. Inmiddels is de zoon 9 jaar, dus die trui dat ging hem niet meer worden.....
Toch wel erg zonde van de bolletjes, dure Phildar coton 7. Maar 's avonds op de bank had ik een goede ingeving om de bolletjes om te toveren tot een babyvestje uit Klein Haakgeluk van Claire Boeter. Dus de al gebreide delen terug uitgetrokken en opnieuw tot bolletjes gedraaid.
Ik liet mij inspireren door het oorspronkelijke model wat ik zou breien, de strepen volgorde heb ik dus niet zelf bedacht, ook de mouwen nam ik over van het patroon. Ik koos voor een lichtgrijs randje dat steekt lekker af tegen het donkerblauw. Knoopjes in de knopenbak gezocht op zolder en er op genaaid.
En dan heb je voila, een gehaakte vest variant van de trui!
En in de mand ligt nog een zwik bolletjes...... genoeg voor nog een vestje, maar dan in andere strepen!
To be continued.....

Liefs BY JM

Garen: Phildar Coton 7 (helaas niet meer verkrijgbaar)
Patroon: Klein Haakgeluk van Claire Boeter









1 opmerking: