Pagina's

zaterdag 6 mei 2017

Of de tante nog eens een rokje wilde maken....

Begin maart kreeg ik de vraag van mijn nichtje of ik nog eens een rokje wilde maken voor haar. Het flamingo rokje van 2 jaar terug paste echt niet meer.....
En als je nichtje met haar aller schattigste stemmetje vraagt of tante Boukje nog eens een rokje wil maken kan je echt geen nee zeggen.
Anders als bij het vorige rokje maakte ik het deze keer niet van gobelin stof maar van een tricot. Risico daarbij is dat het met de tailleband gaat rimpelen. Gelukkig gebeurde dat minimaal, want in dat soort dingen ben ik wel een pietleut 😬 Waneer het aan is valt het voor het grootste deel weg.
Wat ik nog wist van de vorige keer was dat het rokje flink mocht worden ingenomen omdat het reusachtig breed viel. Daar had ik bij het knippen al rekening mee gehouden, maar toch te voorzichtig hè! Er mocht aan beiden kanten nogmaals een stuk vanaf. De tailleband maakte ik van tricot met daarin een elastiek. De zoom werkte ik voor het eerst af met een siersteek van de naaimachine, ze zitten er al eeuwen, maar nu toch maar eens effectief gaan gebruiken, zo'n leuk effect! Eerst natuurlijk uitgebreid getest, deze vond ik het beste overkomen op de rekbare stof.
En nu vraagt onze jongste uiteraard ook om zo'n fijn rokje. Dat moet wel lukken denk ik zo!

Tot snel weer!

Liefs BY JM

patroon: Knippie nr 2 april/mei 2015
stof: markt Breda
fournituren: Ank en Wil garen en tricotboordstof





1 opmerking:

  1. Wat een leuk rokje is het geworden, leuk stofje!
    De siersteken gebruik ik ook weinig maar het resultaat is toch net even anders!

    BeantwoordenVerwijderen