Pagina's

vrijdag 24 februari 2017

Sorbet, sorbetto.

Alleen de naam al doet je verlangen naar de zomer.
De sorbetto die al heel lang op mijn to sew lijstje stond is er dan eindelijk gekomen.
Een paar jaar geleden in 2015 organiseerde By MiekK deze sew along. Toen nam ik mijzelf voor er ook een te maken. Het stofje was al snel gevonden. Ik zou het nog wel even in elkaar zetten voor mijn verjaardag eind juni. Maar door de drukte van het einde van het schooljaar kwam het er niet van. 2016 kwam en ook toen vergat ik dat die laatste weken gewoonweg echt superdruk zijn.
Dat zou toch niet weer een jaar duren. Gelukkig hadden we nog een goede reden voor een feestje en dus ging begin oktober de schaar in het stofje. Ook voor het feestje was de top niet klaar. Ik hikte namelijk tegen het biaisband aan. Ik koos een goudkleurig bias, maar waarmee stik je dat door? En welke kant dan op? Allemaal twijfels die hier alles lam legden.
Na het naaien van de rok vond ik dat ik nu dan toch ook echt de Sorbetto top af moest maken.
Ik stikte het goudkleurige bias uiteindelijk met hetzelfde roomwit als de overige naden en zomen door. En plooide het bias naar buiten. Het is een wat stugge bias en omdat ik bang was dat het anders zou gaan prikken/schuren besloot ik het naar buiten om te vouwen.
Laat de zon en de verjaardag eind juni in die drukke tijd maar komen, ik ben er klaar voor! Voorlopig droom ik van het zonnige weer, de sorbetto top en een heerlijk sorbet op een terras.
Mmmmm, heerlijk!

Liefs BY JM

Patroon: Sorbetto top
Stof: Couponnenkraam markt Breda
Fournituren: garen en bias Ank en Wil markt Breda



1 opmerking:

  1. Mooie top. Zonde dat hij zo lang heeft gelegen. Maar nu dan toch op tijd klaar voor het mooie lente weer!

    BeantwoordenVerwijderen