Toer 2: Ga met een halve vaste tussen twee stokjes in. Haak 3 lossen, sla twee stokjes over en haak een vaste tussen het tweede en derde stokje. Haak 3 lossen, sla twee stokjes over en haak een vaste tussen het vierde en vijfde stokje. Herhaal 3 lossen, 1 vaste. Sluit met een halve vaste op de vorige halve vaste.

Toer 3: Ga met een halve vaste naar de lossen boog. Haak 3 lossen (dit is je eerste stokje) haak nog 3 stokjes in de opening. Ga naar de volgende boog en haak 4 stokjes. Vul zo alle bogen met 4 stokjes en sluit met een halve vaste op de derde losse.

Toer 4: Haak 3 lossen, haak een vaste tussen het tweede en derde stokje. Haak 3 lossen, haak een vaste aan het einde van het groepje van 4 stokjes. Herhaal tot het einde en sluit met een halve vaste.

Toer 5: Ga met een halve vaste naar de lossen boog. Haak 3 lossen (1e stokje) haak nog een stokje in dezelfde boog. Haak 3 lossen, 2 stokjes in de volgende boog en herhaal dit tot het einde. Sluit met een halve vaste op de derde losse.

Toer 6: Ga met een halve vaste tussen de stokjes in. Haak 3 lossen (1 stokje), haak vervolgens nog 3 lossen, haak 1 vaste op de lossen boog, 3 lossen, 1 stokje tussen de twee stokjes van de vorige toer. Haak 3 lossen, 1 vaste op de lossen boog, 3 lossen, 1 stokje tussen de twee stokjes van de vorige toer. Herhaal tot het einde en sluit met een halve vaste op de derde losse.

Toer 7: Ga met een halve vaste in de 1e lossen boog. Haak 4 lossen, haak vervolgens 3 dubbele stokjes in de ruimte. Haak in de tweede ruimte 4 stokjes. Haak in de derde ruimte 4 halve stokjes. Haak in de vierde ruimte 4 stokjes. Haak in de vijfde ruimte 3 dubbele stokjes en 4 lossen maak deze met een halve vaste in dezelfde ruimte. *Vervolgens haak je in de volgende ruimtes 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 halve stokje, 1 vaste. In de volgende boog 1 vaste. * Herhaal het stuk tussen de sterren tot het einde en sluit met een halve vaste onderaan je 4 lossen. Werk de draden weg.

Vastmaken aan de tak:
Hecht opnieuw aan met een halve vaste bovenaan de eerste 4 lossen van je laatste toer. Sla de draad achterlangs de tak, steek je naald door de volgende steek, haal de draad door beiden lussen heen. Je hebt nu om de stok heen je figuur met een eerste halve vaste vast gezet. Doe dit langs de hele brede rand. Hecht af en werk deze draden weg in de achterzijde.

Franjes:
Wikkel draad om een notitieboek of ander boek van de gewenste breedte. Wikkel zo vaak om als jij mooi vind. Ik deed het bij deze hanger 4 keer. Knip aan 1 kant open. Vouw je draad dubbel en haal hem door de openingen tussen twee bogen door. Doe dit van voor naar achter en haal de draden door de lus. De knoop komt dan mooi aan de voorkant te zitten. Rijg eventueel nog kralen om 2 draden en voorkom uitglijden door een platte knoop.

Ophanglus:
Neem een dubbele draad. Wikkel deze een paar keer aan 1 van de zijkanten van de tak en zet vast met een stevige knoop. Houd een stuk over en doe hetzelfde aan de andere kant. Knip de draadjes af, maar let op niet te kort anders kan je knoop er misschien uitschieten.

Je hanger is klaar! Hang hem op een mooie plek en geniet ervan!

Veel plezier met deze tutorial!!

Liefs BY JM

P.s. Mocht er onverhoopt toch een fout in zijn geslopen wil je het dan laten weten? Dan pas ik het graag aan.
P.s.2 Ik bedacht het patroon zelf, mochten er overeenkomsten in zitten dan berusten deze op toeval.
P.s.3 Vergeet niet om de bron erbij te vermelden indien je ergens foto's of een bericht plaatst.

Reacties

  1. 400 berichten al. Wat een hoop. De tijd gaat snel zeg. Leuke hanger heb je ontworpen. Ik sla het patroontje ff op. Heb teveel haakwerkjes onderhanden nu.

Hoe het de stapel is vergaan....

Mijn laatste stapelfoto dateert van 12 februari. En in de tussentijd heb ik niet stil gezeten. Rij voor rij groeide de deken aan elkaar. Want ik wilde de vierkanten met wit omhaken en ze dan tegelijk "as you go" aan elkaar zetten. Zondagavond ging het laatste vierkant eraan en begon ik aan de rand.
Omdat het weer vandaag roet in onze carnavalsplannen gooide ben ik maar lekker verder gegaan en is de deken dus vandaag al afgeraakt.
De vierkanten zijn volgens het neergelegde plan van dochterlief aan elkaar gehaakt en dat is een wildverband geworden.
Voor de rand heb ik de granietsteek gebruikt. Een rustige en stevige steek. Hiervoor heb ik 6 toeren gehaakt.
En nu ligt ie op het bed van de jongste. Hij matcht mooi met het eerder gehaakte snoepjeskussen en de hartjes slinger die aan het hoofdeinde hangt. Ik hoop dat ze er lekker onder zal slapen!

Liefs BY JM

Babytruitje

Zoals ik bij mijn update al schreef een project met een grote herhaling vraagt om een klein project erbij. Ik wilde al een tijdje een patroon proberen uit Klein Haakgeluk van Claire Boeter. Het werd het truitje waarbij voor het patroon naar de website werd verwezen. Ik koos lekkere roze/paarse kleurtjes uit mijn mand met katoenen bolletjes. Het paars voor de onderkant was net niet genoeg en dus koos ik ervoor om de laatste 2 toeren in het knalroze te haken. En zo was er in geen tijd een schattig truitje gehaakt.
Nu nog een pasgeboren babymeisje dat het kan dragen......

Liefs BY JM

Garen: Phildar Coton 3