Pagina's

zondag 18 december 2016

HEY Muts

Al vroeg in het seizoen haakte ik wanten en een sjaal met een pakket van de Haakfabriek. En er bleven nog wat bolletjes over. Maar een warme muts ontbrak nog en die heb ik dus wel echt nodig, zeker nu ik veel buiten kom met onze kleine viervoeter.
Een tijdje terug was het ineens een paar dagen koud en liep ik met de muts van zoonlief op. En die is toch wel een beetje klein.....
Dus zocht ik naar mutspatronen. Hierbij zag ik de HEY muts van Wimke voorbij komen. In de beschrijving stond snel klaar en dat leek mij wel wat gezien de geringe tijd.
Ik heb de muts met dubbele draad gehaakt. Ik heb niet enkel in de achterste lus gehaakt maar in beide lussen en ik heb iedere keer een kleur vervangen door een andere, waardoor je een grappig kleurverloop krijgt. Een pompom is niet zo mijn ding dus die liet ik achterwege.
Omdat er met stokjes is gewerkt vind ik het haakwerk persoonlijk wat open. Misschien dat ik er nog een fleeceband of fleece binnenmuts in ga zetten om zo net wat meer warmte te krijgen. Eerst maar eens testen of dat nodig is.....

Warme groet,

BY JM






2 opmerkingen:

  1. Erg mooi geworden! Ik vind het juist leuk die stokjes, omdat het zo meer structuur lijkt te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een makkelijk en snel haakwerk is altijd fojn. Ik vind de muts leuk geworden.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen