Snelle en simpele DIY

Laatst hadden we een leuke aangelegenheid om een feestje te vieren. Nadat onze oudste dochter 10 was geworden waren we met zijn allen samen 100 jaar. En dat vonden wij een reden om een feestje te vieren.
En feestjes moeten worden aangekleed!
In de kelder stonden nog een aantal blikken die ik ooit nog voor iets zou gaan gebruiken. En die ooit was nu dus aangebroken.
Maar omdat een blik ook maar gewoon een blik is heb ik de blikken gespoten in wit en goud.
Met wat steekschuim er in  heb ik er leuke stukjes van gemaakt die door het hele huis stonden.
Afgelopen week kwamen de blikken weer uit de kast om de tafel tijdens het feestje van dochterlief op te sieren. Deze keer plaatste ik er glaasjes en vaasjes in, waarin ik bloemen zette en het bestek en de servetten deed. Wederom geslaagd!
Ik ben benieuwd wanneer ze weer uit de kast komen, ik denk dat ik dat gezien de kleuren wel weet....

Wil je ze zelf ook maken?? In een notendop hoe je dit kunt maken.
Verzamel lege blikken. Haal de etiketten er af. Was ze (ik deed ze gewoon in de vaatwasser). Spuit ze in de gewenste kleur en laat drogen. Nu kun je ze gebruiken! Met steekschuim, een glaasje of vaasje erin en voor meerdere doeleinden als alleen bloemen, servetten of bestek. Wat verzinnen jullie nog meer??

Veel plezier ermee.

Groetjes BY JM

Hoe het de stapel is vergaan....

Mijn laatste stapelfoto dateert van 12 februari. En in de tussentijd heb ik niet stil gezeten. Rij voor rij groeide de deken aan elkaar. Want ik wilde de vierkanten met wit omhaken en ze dan tegelijk "as you go" aan elkaar zetten. Zondagavond ging het laatste vierkant eraan en begon ik aan de rand.
Omdat het weer vandaag roet in onze carnavalsplannen gooide ben ik maar lekker verder gegaan en is de deken dus vandaag al afgeraakt.
De vierkanten zijn volgens het neergelegde plan van dochterlief aan elkaar gehaakt en dat is een wildverband geworden.
Voor de rand heb ik de granietsteek gebruikt. Een rustige en stevige steek. Hiervoor heb ik 6 toeren gehaakt.
En nu ligt ie op het bed van de jongste. Hij matcht mooi met het eerder gehaakte snoepjeskussen en de hartjes slinger die aan het hoofdeinde hangt. Ik hoop dat ze er lekker onder zal slapen!

Liefs BY JM

Babytruitje

Zoals ik bij mijn update al schreef een project met een grote herhaling vraagt om een klein project erbij. Ik wilde al een tijdje een patroon proberen uit Klein Haakgeluk van Claire Boeter. Het werd het truitje waarbij voor het patroon naar de website werd verwezen. Ik koos lekkere roze/paarse kleurtjes uit mijn mand met katoenen bolletjes. Het paars voor de onderkant was net niet genoeg en dus koos ik ervoor om de laatste 2 toeren in het knalroze te haken. En zo was er in geen tijd een schattig truitje gehaakt.
Nu nog een pasgeboren babymeisje dat het kan dragen......

Liefs BY JM

Garen: Phildar Coton 3