Pagina's

zaterdag 19 november 2016

Miriam Catshoeksjaal

Hallo allemaal,

Al een hele tijd was ik met deze bollen aan het stoeien. Eerst had ik een patroon uit Haken en Kleur, de two tone sjaal, maar het was het niet met dit garen. Toen heb ik het Never Ending Story Sjaal patroon geprobeerd, maar ook dat beviel niet. Niet dat het geen leuke patronen waren, maar ergens voelde ik gewoon geen match met het garen. Klinkt vaag hè?!
En toen bedacht ik mij ineens dat het patroon van Miriam Catshoek misschien geschikt was.
En, hè, hè, dat werkte beter, gaf een goed gevoel (klinkt ook al weer zo vaag). Dus haakte ik vrolijk twee bollen op, ik had uitgerekend dat dat qua lengte overeen kwam met de in het patroon genomen bollen. Ik koos een gewaagde contrast kleur, de sparkle cayenne van by Claire. In het midden een donkerblauw, dan zit je altijd goed zou mijn moeder zeggen. En zo kwam er dan een goed einde aan deze twee bollen die ik erfde van mijn oma. Nou ja, bijna dan, want (ai, ai) ik heb er nog twee liggen en eigenlijk ben ik niet zo goed in twee keer hetzelfde maken met hetzelfde garen, nu kan ik natuurlijk wel ander contrast garen gebruiken, maar dan nog......
Voorlopig neem ik het in gedachten mee. Wie weet blaast de frisse herfstwind wel een superidee naar binnen in mijn hoofd.
En mochten jullie het hier wat stiller vinden, dat heeft alles te maken met een hele lieve kleine viervoeter die sinds twee weken bij ons is, maar wel nog heel veel moet leren..... Daar gaat nu dus veel energie naar toe. Zo nu en dan trakteer ik mijzelf wel op een crea moment alleen die zijn nu dus even wat schaarser, extra lang genieten van het maakproces dus en genieten van de vele buitenmomenten in weer en wind. Ik voel spontaan een idee op komen borrelen......
Daarover later meer.....

Tot gauw weer!

Liefs BY JM











2 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuke viervoeter en mooie sjaal. Tja ik begrijp wel waarom je niet twee keer hetzelfde wilt haken. Ben benieuwd wat je met de andere bollen gaat doen.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo een mooie sjaal en dito viervoeter! <3

    BeantwoordenVerwijderen