Pagina's

vrijdag 10 juni 2016

Regenboogdekentje

In mijn vorige bericht schreef ik dat het druk, druk, druk is o.a. ook op mijn werk, maar dit was dan zo'n projectje voor het werk waar ik dan heel veel plezier uit kan halen.
Een leerling uit mijn groep mag zichzelf binnenkort weer grote broer noemen en daar hoort dan een presentje bij. Samen bedachten we een plannetje: met de klas maken we een dekentje en de leerling zelf maakt een knuffeltje.
En dus gingen we afgelopen week aan de slag met het dekentje.
Ieder kind mocht een lapje knippen voor de deken, deze heb ik tot een groter geheel aan elkaar genaaid en daarna voorzien van een tussenvulling en fleece achterkant. 
Mijn naaimachine bleek het naaien door 5 lagen stof bij de rand niet zo heel leuk te vinden, hierdoor vind ik zelf dat de rand niet strak genoeg is afgewerkt, maar volgens manlief was het prima zo. Ik vertrouw maar op zijn oordeel ;-)
En zie hier een vrolijk dekentje waar ik speciaal voor de foto's nog maar eens de oude bak van de wagen voor van stal heb gehaald.
Nu op naar de knuffel, die ik samen met de leerling in elkaar ga zetten!

Liefs BY JM




7 opmerkingen:

  1. Wat zullen de leerlingen trots zijn op dit cadeau! Nu maar hopen dat niet alle moeders uit je klas zwanger raken, want dan krijg je het nog drukker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, maar ik denk dat het dan niet meer binnen dit schooljaar valt.

      Verwijderen
  2. Mooi cadeau. Leuk om zo met zijn allen iets te maken.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk dekentje! Leuk idee zeg, zo heeft iedereen eraan meegeholpen, dat maakt het cadeau extra speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijk dekentje! En een origineel, mooi idee. Dit gaat vast super gewaardeerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk dekentje!! Leuk dat je dat met de klas doet!

    BeantwoordenVerwijderen