Pagina's

zaterdag 21 mei 2016

Vrolijke zomerjurk

Na de babybroekjes, had ik echt weer zin om meer achter het naaimachine te gaan zitten. Toch duurde het nog even voor het echt zover was. 
Als ik kan kiezen tussen een haakwerkje pakken of achter de naaimachine blijk ik op dit moment toch makkelijker voor het haken te kiezen. Niet te veel spullen nodig en snel opgeruimd en veel efficiënte kilometers. 
Toch heb ik mijzelf er afgelopen week echt maar eens overheen gezet. Het patroon uithalen en knippen deed ik al een keer eerder, kwestie van hop, hop beginnen dus. En dat het een vlot patroon is... Na het ophalen van de kinderen uit school afgelopen week legde ik al snel de laatste hand en kon dochterlief passen voor de pasvorm en de zoom. Oh wat was ik blij dat ik 5 cm aangeknipt had aan de roklengte. Kwestie van ken je kind. Ik koos ervoor om de details in een contrastkleur te maken. Verder heeft de jurk handige zakken die de dochter al snel in gebruik nam en in de taille zit een stuk elastiek. Doordat ik tricot heb gebruikt heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de rugpanden grotendeels dicht te stikken, het laatste stukje liet ik open en voegde alleen op het eind een drukker toe. De jurk gaat zo namelijk nog prima over het hoofd door de rekbare stof. 
De eerste reactie van jongste dochter was dat ze de jurk een tikje druk vond. Maar eenmaal aan was ze om. Halsreikend kijkt ze uit naar een dag met veel zon en lekker spelen, want ik denk dat de jurk daar uitermate geschikt voor is!!

Liefs BY JM

Patroon: Knippie 2 april/mei 2015, patroon 12
Stof: beiden stoffen tricot van de Stoffenkoning







3 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig zomerjurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie jurk. Dat kwam met het warme weer van vandaag vast goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jurk, laat het mooie weer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen