Pagina's

donderdag 12 mei 2016

Scheepjes week 1, week 2 en week 3

Zoals ik al eerder schreef besloot ik om mee te doen aan de Scheepjes CAL 2016 ontworpen door Marinke Slump en vrienden.
De komende tijd zal ik zo nu en dan een update foto plaatsen van mijn blokken. Het blijft natuurlijk leuk om al die lapjes te zien en hoe ze uiteindelijk uitgroeien tot een deken.
De eerste 2 weken waren al een waar feest. Geen hele moeilijke steken voor mij omdat ik deze al eens eerder haakte. De bijbehorende instructiefilmpjes zijn zeker een aanrader als je een beginner bent. Week 3 was van een iets ander laken en pak. Niet dat ik de steken niet kon maken en het patroon niet kon lezen, maar er was wel iets met draadspanning, uithalen opnieuw beginnen, andere naald proberen, ook niet goed en dus uiteindelijk toch op de originele naald gehaakt en dan maar hopen dat het met blokken goed komt... Dat is volgens mij aardig gelukt. Inmiddels is het patroon voor week 4 ook al weer vrij gegeven, dus ik kan weer lekker door.

Fijne dag!

Liefs BY JM







5 opmerkingen:

  1. Leuk die verschillende patroontjes en kleurtjes. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het de bedoeling dat je elke week 4 dezelfde blokjes haakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd iedere week 4 dezelfde lapjes, mits je geen aanpassingen doet om de deken groter te krijgen.

      Verwijderen
    2. Oja het is wel iedere week een ander patroontje.

      Verwijderen
  3. Wat leuk! Ben heel benieuwd naar het eind resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen