Pagina's

vrijdag 18 maart 2016

Hip, hipper, hippie!

Bij de Action kocht ik een maandje geleden een leuk verloop garen bolletje. Toen de jongste dochter vroeg om een sjaal (hoe kon het, ze heeft geen handgemaakte sjaal) zag ik er gelijk een mogelijkheid in.
Het patroon van Haken En Kleur een Huis vol Geluk werd afgestoft en nog eens gemaakt. Fijn dat je bij zo'n kindersjaal met minder toeren kan toekomen, want zo was de sjaal lekker snel klaar. Met natuurlijk vrolijke bloemen, voor mijn lieve meisje. En bontgekleurde kwastjes. De buitenste rand heb ik gehaakt met grijze Stylecraft en een antiek bolletje uit (ik vermoed) de jaren 70 uit de collectie van mijn oma.
Hopelijk geeft het wat extra warmte om van de griep af te komen. En geeft het een hoop vrolijkheid!
Aan de sjaal kan het niet liggen, want al tijdens het haken moest ik door alle kleurtjes de hele tijd denken aan allerlei Hippie liedjes.... Ha, ha, grappig dat dat je zo kan beïnvloeden tijdens het haken.

Liefs BY JM






6 opmerkingen:

  1. Wat lief, zo'n mooie sjaal voor je dochter! En ja, ik kan soms ook helemaal de sfeer 'proeven' tijdens het haken! Superleuk toch :-)
    Ik hou trouwens wel een beetje van de hippiestijl hoor!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal voor je dochter! Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is heel leuk geworden word er blij van al die kleuren, de bloemen en de franjes maken het helemaal af!
    Hoop dat ze snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw die is echt heel gaaf geworden!! Is het de katoen van de Action, of die andere "grotere" bol?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, het is de mixed een 100% acryl garen. Met een bol van 100 Gr en 240 meter looplengte is het een fijn bolletje! Er zijn ook nog andere verloopkleuren!

    BeantwoordenVerwijderen