Ski-fun sjaal van handwerkjuffie

Een tijd geleden zocht ik uit mijn restjes bakken een stel bolletjes bij elkaar. Toen ze zo een tijdje bij elkaar lagen wist ik het ineens. Een sjaal zoals ik bij Handwerkjuffie had gezien!
Het patroon is bij haar op de blog te vinden (volg link).
Helaas had ik al snel een teleurstelling te verwerken want de kleur geel was niet genoeg..... Na een paar dagen twijfelen besloot ik toch om een ander bolletje toe te voegen uit de restjes mand. Ook de aubergine kleur was niet genoeg en dus pakte ik daar ook nog een alternatief bolletje bij.
Na 7 blokken vond ik de sjaal lang genoeg (2.20m!!). Ook wilde ik een randje toe voegen om de sjaal echt af te maken. Helaas had ik geen mooie kleur bruin om de sjaal af te werken..... Dus toch nog een bolletje moeten bestellen. Gisteren was het garen binnen en vandaag had ik vanwege een zieke hier tijd om de rand af te werken.
Met een geslaagd resultaat! Kan ik hem zo nog even om als ik de kou in ga om de andere kids op te halen!
Ik ben erg gecharmeerd van het vrolijke en retro uiterlijk  van de sjaal!

Fijne dag allemaal!!

Liefs BY JM

Reacties

  1. Hij is s mooi geworden! (stipjes en datjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, 2,20m??? Heerlijk lang. Dat is een hele gezellige sjaal geworden!

Hoe het de stapel is vergaan....

Mijn laatste stapelfoto dateert van 12 februari. En in de tussentijd heb ik niet stil gezeten. Rij voor rij groeide de deken aan elkaar. Want ik wilde de vierkanten met wit omhaken en ze dan tegelijk "as you go" aan elkaar zetten. Zondagavond ging het laatste vierkant eraan en begon ik aan de rand.
Omdat het weer vandaag roet in onze carnavalsplannen gooide ben ik maar lekker verder gegaan en is de deken dus vandaag al afgeraakt.
De vierkanten zijn volgens het neergelegde plan van dochterlief aan elkaar gehaakt en dat is een wildverband geworden.
Voor de rand heb ik de granietsteek gebruikt. Een rustige en stevige steek. Hiervoor heb ik 6 toeren gehaakt.
En nu ligt ie op het bed van de jongste. Hij matcht mooi met het eerder gehaakte snoepjeskussen en de hartjes slinger die aan het hoofdeinde hangt. Ik hoop dat ze er lekker onder zal slapen!

Liefs BY JM

Babytruitje

Zoals ik bij mijn update al schreef een project met een grote herhaling vraagt om een klein project erbij. Ik wilde al een tijdje een patroon proberen uit Klein Haakgeluk van Claire Boeter. Het werd het truitje waarbij voor het patroon naar de website werd verwezen. Ik koos lekkere roze/paarse kleurtjes uit mijn mand met katoenen bolletjes. Het paars voor de onderkant was net niet genoeg en dus koos ik ervoor om de laatste 2 toeren in het knalroze te haken. En zo was er in geen tijd een schattig truitje gehaakt.
Nu nog een pasgeboren babymeisje dat het kan dragen......

Liefs BY JM

Garen: Phildar Coton 3