Pagina's

woensdag 10 februari 2016

Jeugdsentiment.....

Onze jongste gaf aan tijdens de carnaval als Pipi te willen gaan! De afgelopen weken keken ze tijdens de vele naaiuurtjes met enige regelmaat naar de streken van Pipi op DVD. Het blijft toch ook ontzettend leuk!! Ook vanachter de naaimachine, ;-)
Ik vond het zo ontzettend leuk dat onze dochter als Pipiwilde gaan!
En laat ik voor het Pipi kostuum nu net de ultieme stofjes op zolder hebben liggen, UWYH past helemaal bij dit pak! Een oud gordijn wat ik kreeg werd de jurk, naar patroon uit Stof voor durf het Zelvers 2. Een korte wijd uitlopende mouw werd toegevoegd.
En een schortje werd gefabriceerd, hiervoor tekende ik zelf het patroon met behulp van de basis uit SVDH, van een heel oud stofje waaruit ik voor onze oudste zo ongeveer het eerste jurkje ooit naaide. De zakjes zijn uit een restje uit de voorraad gemaakt.
Helaas vond ik in de schaarse tijd die nog restte geen passende Pipi kousen, als alternatief kozen we voor een rood shirt en rode maillot.
Een diadeem met Pipi vlechtjes lag in de oude verkleedkoffer. En daar gaat ze dan onze ondeugende Pipi look a like.

Liefs BY JM




1 opmerking: