Pagina's

vrijdag 5 februari 2016

Dolle Carnaval met Dolfje!

Het is weer zover! Hier in het zuiden barst vanaf vandaag het carnaval weer los!
En dat was ook de reden dat er hier wat minder posts waren!
Ik zat namelijk bijna non-stop in mijn vrije tijd achter het naaimachine. Ik heb de afgelopen weken 4 kostuums gemaakt en hoop jullie de komende dagen mijn creaties te showen.
Vandaag het pak wat ik als eerste heb gemaakt.
Nou ja, niet alles heb ik zelf gemaakt, het is soms ook een kwestie van niet te moeilijk denken.
Onze zoon is fan, ja echt, zwaar fan van de Dolfje Boeken van Paul van Loon.
En zo kwam hij vorig jaar op het idee dat hij in 2016 als Dolfje naar de carnaval wilde.
Menig plaatje werd bestudeerd en ook het internet werd stevig afgestruind.
Het plaatje begon stilaan in het hoofd te ontstaan.
Een spijkerbroek en een rood shirt vormen de basis.
Voor de overige onderdelen nam ik de kaptrui uit Stof voor Durf het Zelvers. Ik gebruikte de mouwdelen en de kap.
De kap verlengde ik onderaan flink, bij de mouwen knipte ik juist de mouwkop er weer af en reeg ik in het tunneltje bovenin elastiek zodat het goed blijft zitten.
Op internet vond ik een patroon voor sloffen, waarbij ik de zool achterwege liet zodat het een soort hoes over de schoen is. Handschoenen trok ik over van zijn huidige exemplaar. Als laatste maakte ik nog een staart.
En zie hier, een heuse weerwolf! De eerste kip heeft hij al verorberd in mijn woonkamer!

Een groot ALAAF van BY JM

P.s. Wie weet inspireert de titel van dit blogbericht Paul van Loon wel tot een nieuw boek!

Bij deze foto was het elastiek nog niet ingeregen aan de bovenarmen.
De eerste kip is al opgegeten.

5 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt! Veel plezier de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt zeg, er woont nu zo te zien een echte Dolfje bij jullie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk! Ben benieuwd hoe lang de pluisjes nog rondzwerven hahaha. Fijne carnaval.

    BeantwoordenVerwijderen