Pagina's

woensdag 20 januari 2016

Voor de grime!

Een tijdje geleden vroeg mijn collega die een grime opleiding heeft gedaan of ik voor haar een omkeerbare tissueboxhoes wilde maken.
Stofjes en biaisband kreeg ik aangeleverd. En ook het verzoek een aanpassing te maken zodat de hoes beter zou blijven zitten.
Ik heb knoopsgatenelastiek toegevoegd aan de onderzijde en deze bevestigd aan dubbelzijdige knoopjes.
Hierdoor kun je het elastiek aan de binnenzijde laten vallen en zit er aan de buitenzijde een mooie knoop op. Deze knopen bevestigen was wel een hele klus omdat er nog ruimte over moet blijven om het elastiek er over te kunnen krijgen. Dus had ik de naaimachine tool ertussenin geklemd, maar echt lekker blijven zitten deed het niet, dus ik heb wat afgezucht. Gelukkig is het toch gelukt. En de hoes blijft zeker zitten!
Zie hier het eindresultaat wat ik bij niet zo'n fantastisch licht toch nog even snel fotografeerde.

Liefs BY JM






8 opmerkingen:

  1. Leuk! Tot nu toe heb ik alleen tissue-doos-hoezen gemaakt van mooi karton, maar als ik dit zo zie, dan ga ik het ook eens achter de naaimachine proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een goed idee dat elastiek. Mooie hoes geworden. Hier zal ze veel plezier van hebben.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat elastiek is echt een superslim idee. Het is een mooie en pracktische hoes geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede oplossing zo met het elastiek, ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel dames voor alle lieve berichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen