Pagina's

zaterdag 9 januari 2016

Poncho uit Haakgeluk 2

Huh, iets is er misgegaan..... Volgens mij ben ik vergeten te drukken op de publicatieknop en komt dit bericht nu bijna een week later op de blog..... Het zal wel zijn gekomen doordat ik nog in de vakantiemodus stond ;-)
Maar goed, beter laat dan nooit! En daarom dus toch nog mijn wens:

Ik wens jullie allemaal een heel mooi 2016! Dat je maar veel mooie momenten mag sparen en dat er veel creativiteit mag zijn!!

En dan nu op naar mijn eerste verhaal van 2016:
Al heel lang lagen de bolletjes voor dit project in huis. Iedere keer weer bekeek ik ze en wilde zo graag beginnen. Maar soms moet je even streng zijn voor jezelf..... Er lagen behoorlijk wat WIP's te wachten, dus eerst moesten een aantal projecten af zijn. Toen de Doily Christmas Tree klaar was en de laatste toeren van de deken gehaakt waren besloot ik dat ik wel mocht beginnen aan iets nieuws.
Dus begon ik aan de poncho en haakte tijdens de kerstdagen de grote lap van de poncho. Zondag bestelde ik nog snel twee bolletjes garen erbij want het zeegroen was op en ik was bang dat ik niet genoeg van het mosgroen had.
De laatste strepen in de stersteek waren zo gehaakt. Wat een superleuke steek overigens!
Ook zat de lap zo aan elkaar genaaid en was de bovenkant van de hals afgewerkt. Toen nog de onderrand. Om de poncho op te sieren haakte ik ook de bijbehorende rozen en blaadjes.
En zo haakte ik in de laatste week van 2015 zomaar nog een hele poncho in elkaar. En hij zit heel behaaglijk warm, precies daar waar ik het vaak als eerste koud heb, mijn schouderbladen.
Een echte aanrader dus! Op naar nieuwe warme haaksels in 2016!

Liefs BY JM

Patroon: Haakgeluk 2 Poncho
Garen: By Claire2









7 opmerkingen:

  1. Hij is mooi en zo snel gehaakt! Ik ken de steek van cal2014. Vond hem toen al zo mooi, maar helemaal in die steek is zeker prachtig! Liefs Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt! Ik zag m net toevallig op IG langskomen, mooi.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful poncho! Great colors and the roses are gorgeous!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige poncho en kleuren, zo fijn als het wat sneller haakt. Staat je mooi!

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden en zeker in deze steek, de bloemen erop maken het helemaal af.
    Hoop dat je er veel plezier en warmte van hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw.. ik had deze nog niet gezien. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die is mooi! Knappe kleuren en een origineel motief.
    Je staat er goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen