Pagina's

zondag 17 januari 2016

Iets nieuws in wording....

In het nieuwe jaar starte ik met een deken waar ik jullie volgens mij nog niets van liet zien. Maar omdat het eerste resultaat mij ontzettend stoort, heb ik dit weer uitgehaald om opnieuw te beginnen. Ik heb de ketting van lossen te strak gehaakt ondanks het opzetten met een halve maat grotere haaknaald. Ik ga dit nu dus opnieuw doen maar dan door al hakend stokjes op te zetten, dit zal de rekbaarheid ten goede komen. Dus daar binnenkort meer over. Omdat ik hier zo van baalde heb ik mezelf maar even getroost met een ander haakwerkje. Ik had al een tijd deze bolletjes klaarliggen om een sjaal naar het patroon van Handwerkjuffie te maken. Het begin is gemaakt, maar nu is er een volgend dilemma.... omdat het restjes waren is het geel na bijna drie banen op, ik zal moeten kijken of er iets vergelijkbaar bij mijn restjes zit of op jacht gaan naar een gelijkaardig bolletje....
En ik wil zo graag restjes opmaken, maar als ik er dan iedere keer wat bij moet kopen, dan schiet dat nog niet op. 
En toen kwam manlief aanzetten met het allerbeste troostmiddel: chocolade!!
MMMM. Wie weet krijg ik na deze reep/repen wel de beste inval ooit om het af te ronden.
Wat dat is geworden hoor je in een volgend bericht.........

Liefs BY JM



4 opmerkingen:

  1. Jammer dat je geel op is maar misschien heb je nog ergens een verdwaald bolletje liggen ;-)
    Die chocolade echt zo lekker en goed troostmiddel!
    Succes met je sjaal en deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sjaal. Misschien de geel vervangen door een ander kleur. Ik weet niet hoeveel banen geel je hebt gehad. Maar misschien daarna net zoveel creme banen en daarna net zoveel witte banen. Dan blijft het door de sjaal heen de lichtste kleur. Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen. Succes

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een andere kleur die erbij past?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat een leuke kleurtjes bij elkaar! En mooi patroon. Ik heb hetzelfde dilemma met een project waar ik aan werk, dat ik eigenlijk wol te kort kom maar die kan ik ook niet meer krijgen. Hihi.. gelukkig biedt chocolade altijd inspiratie! Ben benieuwd naar het resultaat :D

    BeantwoordenVerwijderen