Pagina's

vrijdag 11 december 2015

Let the stars shine bright.....


Al een hele poos geleden vond ik leuke tafellopers bij de Xenos. Bij deze sterren dacht ik gelijk aan de kerst. En toen zag ik dit bericht van Draad en Praat voorbij komen. Supertof vond ik dit idee. Ik zag het gelijk voor me met die stervorm op de tafellopers, maar hoe kwam ik aan een mooie stervorm?? Op de KreaDoe vroeg ik Lisanne live hoe ze dit had gedaan. Ze had een ster uitgeprint op A3 formaat. Dat ging mij dus nooit lukken op onze printer en uitvergroten....... daar heb ik geen kaas van gegeten, dat gaat meestal eerst 100 keer fout, daar begin ik niet meer aan. Het idee stond voorlopig weer in de koelkast.....
Tot ik deze pin vond en klikte naar de bijbehorende pagina. Een stersjabloon in delen, de kleine ongeveer 40x40 en de grote 50x50. 
Na het printen en in elkaar plakken volgde een avondje tornen, want de stervorm ging net niet uit mijn kleedje. Alle zomen heb ik losgetornd om zo 2 cm extra te krijgen en toen ging het met veel puzzelen net!
Er zaten 6 sterren op een lopertje dus 3 kussens kreeg ik eruit.


De eerste zat vorige week al snel in elkaar, en vandaag tijdens het maken heb ik lekker veel foto's gemaakt, zodat ook jullie lekker aan de slag kunnen. Als je Duits goed is dan kun je het teruglezen in de door mij gevonden bron. Anders vind je hier een globale beschrijving.

Hier komt ie dan!

Print de sjablonen via deze website. 

Knip uit een leuke stof 2 keer de stervorm. En markeer de bovenste punt, dat voorkomt dat je straks de fout in gaat bij het in elkaar zetten (ik kreeg het voor elkaar om ze gedraaid op elkaar te zetten, het tornmes mocht dus ook nog even aan de slag).
Knip een bies, ik varieerde in de breedte ( 4 cm, 6 cm, 8 cm). Hoe breder je de strook maakt hoe steviger je kussen zal staan. Als je geen hele brede stof hebt moet je misschien 2 stroken aan elkaar zetten.


Naai de strook aan het eerste deel van de ster. Vouw het eerste deel dubbel zo heb je straks een mooi afgewerkte zijkant en begin aan de onderkant en werk vandaar uit naar een punt. Let op dat je in de punten goed de stof omvouwt om de hoek om te gaan. Ga zo helemaal rond. Ga door tot je bij het begin stukje bent en stik er nog een klein stukje over heen, knip daarna de strook af op de goede lengte.
De strook zit nu vast aan ster 1. 








Tijd om ster 2 er ook aan vast te gaan zetten. Dit gaat op dezelfde manier als ster 1. Let op dat je een keergat openlaat. Knip een klein stukje van de punten af (niet in je stiksel). Keer je kussen om en duw de punten goed uit.




Nu is het tijd om je kussen te gaan vullen, hiervoor kun je zachte vulling die je in de hobbywinkel koopt gebruiken. Ik vulde de eerst twee kussens hiermee. De derde heb ik gevuld met dekbed vulling, ik had nog een stuk liggen wat ik voor een speelkleed had gebruikt en dat werkt ook prima!




Het keergat netjes dicht maken met de hand.





Je sterkussen is klaar!

Natuurlijk kun je er verder je eigen fantasie op los laten, bandjes, kantjes of paspel. Gooi al je creativiteit er maar tegen aan.

Dat zal lekker luieren worden de komende kerstdagen tegen deze sterkussens!

Liefs BY JM








8 opmerkingen:

  1. Die zijn leuk geworden zeg! En gezellige decoratie voor in je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn leuk geworden zeg! En gezellige decoratie voor in je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn heel leuk geworden, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn geweldig!! Heel leuk, instant kerstsfeer.

    BeantwoordenVerwijderen