Pagina's

zondag 15 november 2015

Voor de kleine buurjongen!

Al weer een poos geleden kregen we er in onze straat een buurjongen bij. Het was zomer en de tijd vloog voorbij, we genoten vande zomervakantie en nog steeds was het er niet van gekomen om eens op bezoek te gaan en eenmaal in de werkmodus vliegt de tijd helemaal voorbij. Toen ik een foto voorbij zag komen met 4 maanden, ben ik maar eens snel in actie gesprongen. Ik kocht weinig origineel een shirtje, maar zag daarbij wel gelijk een aantal geschikte wolletjes voor me. In de mand op zolder lagen ze ook nog eens zo voor de grijp. Toen op zoek naar een patroon. Na wat zoeken vond ik dit patroon bij Wolplein op de blog, daar kom ik de laatste tijd wel vaker uit!
Ik maakte mijn eigen variatie door wisselingen met garen toe te passen. Nog nooit had ik een reliëfstokje gehaakt, maar wat geeft dat een leuk effect, het lijkt een beetje op de boordsteek die je gebruikt bij het breien. En natuurlijk voegde ik ook die schattige pompon toe. Ik ben zo langzaamaan dol op mutsen haken, want deze haak je echt zo weg en zeker zo'n kleine variant. Zo schattig!
En zo hadden we dus snel een leuk cadeautje voor onze buurjongen.

Liefs BY JM


5 opmerkingen:

  1. Een hele mooie combinatie. Hier hebben ze vast veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Past mooi bij elkaar! En haken kan jij snel! Gisteravond ben ik weer begonnen. Ik heb een colsjaal gemaakt voor mn oudste, en een halve voor mn jongste (nu wol op), en nu weer met een colsjaal begonnen. Slecht weer en weekend op visite/logeren, dan is haken ideaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie muts heerlijk voor de komende periode, daar zal hij veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De buurjongen mag zich gelukkig prijzen! Heerlijke wollen muts!

    BeantwoordenVerwijderen