Pagina's

woensdag 23 september 2015

Trui uit SVDH

Tijdens onze wekelijkse struintocht over de markt in de vakantie, spotten we deze stofjes. Het idee deze te combineren tot de trui uit SVDH zag ik gelijk voor me. Nadat de dochter het idee in het boek had gezien stemde ze in en kochten we de week erna de stofjes. Door schilderbezigheden kwam het er nog even niet van en de stofjes belanden op de stapel.
Toen de weersomstandigheden alle kanten op gingen, was het moment daar dat er weer aan warme kleren werd gedacht. Het patroon werd uitgenomen en het knippen kon beginnen. Al maakte ik daar een cruciale fout. Ik knipte de flappen die bij deze trui nodig zijn er af :-(
. Met een noodoplossing kwam ik toch tot het gewenst resultaat, oef.... Het verder in elkaar naaien verliep vlotjes en harmonieus. Op 1 middag patroon uitnemen, knippen en in elkaar naaien en dan ook nog klaar (op knopen na dan) voordat er eten moet worden gekookt, I love it!
De knopen zijn inmiddels bij de volgende ronde over de markt gekocht en bevestigd. Het eerste winterstuk is hiermee een feit! Op naar de volgende!

Warme groet BY JM





3 opmerkingen:

  1. Da's toevallig, ik heb er deze week ook eentje gemaakt maar nog niet geblogd. Leuke stoffen hebben jullie ervoor uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maakte deze vorige winter voor de meisjes maar bij het zien van jouw exemplaar krijg ik ook opnieuw zin om er snel één in elkaar te draaien! Leuke trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke trui voor dit weer. Gaat ze vast veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen