Pagina's

vrijdag 17 juli 2015

Slaap zacht!!

Voor deze kleine spruit waarvan ik had vernomen dat de kinderkamer in een uilen thema was wilde ik graag zelf wat maken.
In de winkel vond ik een mooie tandenborstel beker in de vorm van een uil, samen met een tandenborstel en tandpasta was dit een mooie basis om verder te denken. Ik kreeg een slaap zacht idee en wilde eerst een pyjama erbij maken. Later veranderde het idee en wilde ik een slaapzak maken. Ik twijfelde heel lang of ik het patroon van de Lua slaapzak zou bestellen maar besloot uiteindelijk met een patroon wat al langer in de kast stond aan de slag te gaan. Want, shame on me, uit Zo Geknipt 2 had ik werkelijk nog niets gemaakt en ook daar stond een slaapzak in.
De commentaren her en der schrikten me in eerste instantie wat af, maar ik besloot om zeer eigenwijs te zijn en me er toch aan te wagen.
Met een goede voorbereiding van al 2/3 keer het patroon lezen en daarna stap voor stap er doorheen ben ik (al zeg ik het zelf) tot een goed einde gekomen. Dus die schrik was nergens voor nodig al had ik het even heel warm toen ik ging keren door de schouder en de dikke badstof niet meezat....
Maar met een goed einde kan ik zeggen: lieve Sam slaap zacht!
En er staat al een tweede slaapzak op de planning.....

Groetjes BY JM

Patroon: Zo Geknipt 2 Model 19 maat 6 maanden
Stof en voering: Stoffenkoning
Fournituren: rits Ank en Wil (markt Breda) Kam Snaps (uit eigen voorraad)







8 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk en mooi cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke stof! Je hebt er iets moois van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke stof! Je hebt er iets moois van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi geworden, staat hier ook nog op het lijstje om te maken!
    Mooie stofcombi heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi pakket zo. Het ziet er uit als een geslaagde slaapzak waar ze vast veel plezier van zullen hebben.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!!!! Hij is prachtig. Ik heb onlangs 2 x de lua gemaakt. Heel gemakkelijk toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een tof stoje zeg ! knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen