Pagina's

woensdag 29 juli 2015

Nog zo'n heerlijke speelbroek!

Dit stofje lag al zo'n beetje een eeuwigheid op zolder. Ik wist niet goed wat ik ervan zou gaan maken, tot ik afgelopen voorjaar uit Stof voor Durf het Zelvers 2 de broek met gesmockte pijpen maakte.
De vraag was even of het genoeg stof zou zijn, maar dat was het geval, toen twijfelde dochterlief nog een tijdje of ze het stofje wat vond. Maar vandaag ging de schaar erin en naaide ik in een uurtje nog eens deze broek. Het lintje zat aan een cadeautje, dat is dus echte recycling ;-) Het was het enige wat qua kleur erbij kon zonder weer nieuw lint te gaan kopen. In de stof zit namelijk een vleugje oranje. De onderkant van het lint smolt ik even dicht zodat deze niet meer kan uitrafelen.
Wat ik anders deed als de vorige keer: ik naaide geen knoopsgaten voor het lintje maar zette deze op de tailleband en het elastiek vast en ook de strik naaide ik vast, bij de eerdere versie valt hij steeds open en zo kan het elastiek ook niet meer draaien, ik zeg win win!
En zo kan dochterlief volgende week met een gerust hart gaan kamperen met opa en oma. Morgen doen wij een antiregen dans in de hoop dat onze kids volgende week droog kunnen kamperen!

Fijne dag!
Liefs BY JM




3 opmerkingen:

  1. Mooie speelbroek! Ik ben benieuwd of je antiregendans werkt en dat de kinderen op een droge camping kunnen spelen.

    BeantwoordenVerwijderen