Pagina's

woensdag 17 juni 2015

Tomeloos haken

Afgelopen zaterdag ging ik op pad om Tomeloos te gaan haken. Op een zeer mooie lokatie in Rijsbergen vond de workshop plaats.
We werden hartelijk ontvangen in de mooie tuin. Eerst was het nog wat fris, maar toen de wolken wegtrokken zetten we de stoelen in het gras en haakten we er op los.
Ik vond het heerlijk om zoveel mensen te ontmoeten die ook dol zijn op haken en met hun handen bezig zijn en allerlei verschillende haaksels van Saskia en ook de deelnemers voorbij te zien komen.
Ik ging zelf aan de slag met een mandala uit het boek Haakgeluk. Alleen werd het niet zoals ik wilde... Het trok, ik haalde uit, pastte aan en nog trok het wat, toch haakte ik stug door. We aten een heerlijke lunch gemaakt met allerlei producten uit de directe omgeving, mmm jammie.
Aan het eind van de middag ging ik helemaal blij en vrolijk naar huis.
s'Avonds wilde ik nog verder maar het zinde me toch niet helemaal dat het er niet zo uit zag zoals op de foto. Dus bestudeerde ik het patroon, de tekening en de foto nog eens en ontdekte dat er een fout in de beschrijving van toer 7 staat. Daar staat namelijk dat je 1 vaste en 3 lossen moet haken en dan  naar de volgende boog, maar dat moet zijn 1 vaste, 3 lossen, 1 vaste, 3 lossen en dan door naar de volgende boog. En toen klopte het patroon wel. Wat ik ook nog heb gezien is dat het patroon meer toeren telt als de mandala op de foto, aangezien ik hem op een klein vierkant kussen wilde gaan maken heb ik het patroon dus tot toer 19 gevolgd. Maar toen ik de fout eenmaal goed had kon ik Tomeloos door............
Zondagmorgen stopte ik de laatste draadjes in, haalde een lap uit mijn voorraad om de hoes te maken en omdat ik dat inmiddels zo vaak heb gedaan zat het echt zo in elkaar en vast genaaid.
Tadah, Tomeloos in elkaar gehaakt en gemaakt!
Saskia bedankt voor de leuke workshop, het was een gezellige dag, ook mede door de fantastische omgeving en gezellige gastvrouw van het workshop adres!

Liefs BY JM

P.s. Let op veel foto's! Ik kon niet kiezen, mijn kussen was zo fotogeniek ;-)

Patroon uit: Haakgeluk
Garen: Phildar coton 3 in de kleuren: mercure, turquoise, jade, blanc, menthe en lavande


Tussen het haken door genieten van een heerlijke lunch.

Saskia signeert 1 van haar boeken.










8 opmerkingen:

  1. Dat klinkt gezellig! En je kussen is supermooi geworden uiteindelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoes is heel erg mooi geworden, mooie kleurencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kussen! Zo te lezen een gezellige dag en altijd lekker als je buiten kunt zitten, heerlijk relaxed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je zo'n workshop hebt gevolgd! Ja.. voor haken moet je ook Tomeloos veel geduld hebben he... Wel irritant dat het niet meteen lukt, maar fijn dat je de fout hebt ontdekt. Hij is prachtig geworden!!
    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful, I invite you to share it at my link up this week. Lasting all night :)

    BeantwoordenVerwijderen