Pagina's

zondag 19 april 2015

Shirt voor onze ster!

Zoals ik laatst al schreef, bleek het hard nodig te zijn om de kledingkast van onze oudste te voorzien van wat zomervulling!
Op de markt vond ik een heel leuk stofje bij de couponnenkraam, helaas zaten er wat vlekken in die er na het wassen niet uit waren.... Dus knippen moest met uiterst veel geduld en puzzelen.
Ik had al wel opgemerkt dat het een zeer dun stofje was en dus had ik een witte tricot meegenomen zodat ik het dubbel kon maken.
Dus dubbel knippen, het viel niet mee met die dunne tricotjes....
Ik verstevigde de schouders met naadband om straks uitrekken/zakken te voorkomen. En ging aan de slag. De rimpeltjes in de mouw en hals aan de voorzijde werden gemaakt met Framilon. Ik voegde geheel niet volgens patroon nog een brede band aan de onderzijde toe en werkte de hals af met dezelfde boordstof. Even nog getwijfeld om nog een lintje onderaan de taille of bovenaan de hals toe te voegen, maar less is more, moest het zijn van de dochter na overleg.

Ik had het plaatje intussen al helemaal in mijn hoofd. Een witte broek moest erbij, lekker fris en zomers, of de tante in spe dat ook wit kan houden blijft een vraag maar het ziet er zo leuk uit, dus dat moet dan maar!!

Het shirt viel echt helemaal in de smaak, zowel qua stofjes als patroon. Kind blij, moeder blij en nu maar hopen dat het veel gedragen kan gaan worden!!
En op naar een volgend maaksel om de zomercollectie aan te vullen.

Liefs BY JM

Patroon: Ottobre zomer 3/2014
Stof: Couponnen kraam markt Breda sterrenstof en witte tricot





8 opmerkingen:

  1. Het is heel vrolijk geworden, knap dat je dat met zoveel geduld voor elkaar gekregen hebt.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zomers stofje! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk shirt, lekker vrolijk en helemaal geschikt voor het heerlijke zomerse weer! Op naar de volgende ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem schitterend! Zal ongetwijfeld veel gedragen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk shirt en nu met het mooie weer gelijk te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ziet er gezellig en zomers uit!!

    BeantwoordenVerwijderen