Pagina's

maandag 27 april 2015

Rokjes bandwerk....

Vorige week kocht ik de nieuwe Knippie. Er stonden een aantal dingen in die ik leuk vond en dus kocht ik hem. Helemaal weg was ik van het stofje van de cover, een website stond op de pagina waar het model stond. Drie klikken verder lag het stofje in mijn virtuele winkelmandje en een dag later lag het in het echt in de brievenbus! Heerlijk!!
Afgelopen week tekende ik het patroon over en knipte ik het stofje. Het was mijn bedoeling om de meisjes van een rokje te voorzien, maar uit het metertje ging makkelijk nog een derde rokje en aangezien het nichtje van de col bijna jarig is maakte ik er voor haar ook een.
Ik stikte de zijnaden vrolijk in elkaar en toen sloeg de twijfel toe. Dit leek mij erg breed..... Dus pauze...
Tijdens een pasronde de volgende dag, bleek dat de rokjes flink ingenomen moesten worden, maar liefst 6 cm!!! Dat blijf ik toch een minpunt van de Knippiepatronen vinden, ze vallen vaak erg breed uit. Gelukkig deins ik voor aanpassingen niet meer terug en bleek dit perfect uit te pakken. Elastiek eraan naaien, zoom erin en hopsakee.
Ik wilde ook het bijpassende shirtje erbij en dus ging ik op zoek naar roze glitterfolie, deze kocht ik ook via het web, want in de stenen winkels viel er niet aan te komen.
Ik knipte 3 keer een flamingo en streek ze met veel geduld op de shirtjes en zie hier mijn bandwerk.
Simpel, eenvoudig, maar met een super resultaat!
Niet 1, niet 2, maar zelfs 3 meisjes blij!
Laat de zon maar komen dan hoeven we in ieder geval niet zoals het model met maillot op de foto.....
Rest mij nog iedereen een fijne Koningsdag te wensen!!

Liefs BY JM

patroon: Knippie nr 2 april/mei 2015
Stof: N & N Stoffen
Fournituren: elastiek van Ank en Wil (markt Breda di en vrij)




6 opmerkingen:

  1. Heel erg leuke setjes geworden, die zullen met veel plezier gedragen gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie setjes en wat handig dat drie sets uit de stof kon. Laat nu de zon maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk geworden! Jij ook een fijne Koningsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die 3 setjes! Waar kocht je je glitterfolie, is mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de glitterfolie via http://www.plot4fun.nl , was ik waarachtig vergeten in de post te melden!

      Verwijderen