Pagina's

woensdag 29 april 2015

In de flamingo style

Toevallig kocht ik voor de Knippie met de leuke flamingo's al een flamingo stofje en ik zag vandaag ook allerlei flamingo spullen bij de Xenos...... Leuk!!
Maar ik dwaal af. Ik bedacht vrijwel meteen dat ik daar een jurk van wilde maken voor onze oudste.
Samen met stoere zwarte details.
Aan de slag dus! Met het patroon uit stof voor durf het zelvers. Voor de eerste keer uit deel 2 voor de oudste. Onze smalle spriet. Ik twijfelde erg lang over de maat maar ging uiteindelijk aan de slag met maat 140. Diverse aanpassingen werden gedaan en uiteindelijk oogde het geheel alsnog vrij breed (en ik had al aardig wat stof ingenomen) en dat bleek ook bij de laatste pas sessie.......
De jurk is veel te breed......
Zo jammer...... Alles uithalen zag ik echt niet meer zitten....... Note voor onze smalle oudste toch maar een maat kleiner nemen uit deel 2 van SVDH.
Nu zal hij nog een tijdje in de kast moeten blijven hangen en we zullen onze dochter maar een beetje meer te eten geven ;-)
Toch wil ik jullie een aantal plaatjes niet onthouden!
En ben ik ook benieuwd of jullie dat ook wel eens hebben gehad dat ondanks aanpassingen het toch niet het gewenste eindresultaat kreeg??

Liefs BY JM

P.s. Gelukkig herbergt mijn stoffenvoorraad genoeg andere stof om in de herkansing te gaan, als ik weer moed heb verzameld.

Patroon: SVDH deel 2
Stof: Couponnenkraam markt Breda zwarte katoenen voering markt Breda
Fournituren: Ank en Wil markt Breda 




5 opmerkingen:

  1. Wel superleuk! Kun je niet een elastiek of een stuk tricot als tailleband doen? Ik zag het vandaag ook bij Eva op haar blog. http://with-love-by-eva.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke jurk. Jammer dat hij te wijd is. Ik gebruik vaak een striklint om de taille om het strak te kunnen strikken. Is dat geen oplossing? Dan heeft ze er toch al plezier van.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer, want het is een hele leuke jurk! Inderdaad maar meer laten eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk stofje. Ik zou er inderdaad ook een band omheen strikken, dan kan ze hem echt wel aan hoor. Ik heb ervaring met sprietjes zegmaar, inmiddels bijna 15 maar nog altijd een lange dunne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zonde van de mooie jurk. Hier heb ik pas geleden ook een te brede jurk genaaid. Zit wel erg lekker volgens Anne.

    BeantwoordenVerwijderen