Pagina's

woensdag 11 februari 2015

Lieve tante wil jij voor mij......

Zo begon een tijdje terug een telefoongesprekje tussen mij en mijn nichtje.
Zo'n lief klein stemmetje, je kent het wel, zo'n stemmetje waarbij je bij voorbaat al weet hier kan ik geen nee tegen zeggen.
Lieve tante, wil jij voor mij ook een colsjaal maken??? Dat was de vraag. Ze wilde er net zo 1 als haar grote zus. Toen ik haar vroeg welke kleuren ze mooi vond antwoordde ze roze en blauw.
Aan mijn zus vroeg ik welke kleur haar jas heeft, zodat ik een goede match zou maken.
Ik snuffelde wat in mijn bakken op zolder en vond 2 kleuren in de collectie van mijn oma. Ook kocht ik er nog twee bollen bij en ging aan de slag.
En zo krijgt mijn nichtje dus een colsjaal met een vleugje nostalgie.
Het patroon vond ik op de blog van Ingthings. Voor de rand haakte ik twee randen met vasten en daarna een picotsteek. Ik vind het een erg leuk effect geven.
Ik heb hem mooi ingepakt zodat het een echt cadeautje is. Ik ben benieuwd hoe mijn nichtje gaat reageren.......

Liefs BY JM








4 opmerkingen:

  1. Zo, je nichtje zal hier vast blij mee zijn. tja die lieve stemmetjes ... daar smelt je helemaal van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een schattig nichtje en wat een lieve tante om gelijk aan de slag te gaan. Hij is heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is mooi! Ik ben fan van de kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn als je zo'n tante hebt!

    BeantwoordenVerwijderen