Pagina's

woensdag 28 januari 2015

Zomerjurk in de......

Jawel hoor, de eerste zomerjurk rolde hier vorige week onder de naaimachine vandaan.
Je kan maar op tijd beginnen ;-)
Ik gebruikte het patroon van Stof voor durf het Zelvers 2 voor de eerste keer.
En maakte het eenvoudige bovenstuk/rugstuk met daaronder de geplooide rok. Het liefst wilde de kleine dame een rok met zwier, zoals de rok uit zes delen. Dit ging helaas niet met de hoeveelheid stof....
Ook de plooien moest ik wat aanpassen, dus note to myself, die meiden hebben nu echt meer meters nodig.
Andere aanpassingen die ik moet onthouden: onder de oksels de lijn versmallen en rondom de taille net wat verbreden.
Toen het de dag erna licht genoeg was om foto's te trekken, kregen we dit als eindresultaat:

ZOMERJURK IN DE SNEEUW!

Liefs BY JM


5 opmerkingen:

  1. Een ontzettend mooi stofje!! Jurk om trots op te zijn. Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is mooi geworden! Met een maillot, shirt met lange mouwen eronder en een winterjas moet dat toch al wel kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi jurkje van een super stofje!
    Mooie foto zo met de sneeuw! !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Die is echt leuk geworden zeg! Ik dacht hetzelfde als Els hierboven. Ik zou er niet te lang mee wachten om te dragen. Hij is tè leuk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke contrasten! Het is heel erg leuk geworden en nu maar hopen op het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen