Pagina's

zondag 25 januari 2015

You make me happy.....

De laatste tijd zag ik veel chalkboardart plaatjes opduiken. Mijn hoofd begon gelijk te denken.
Lang geleden, tijdens mijn opleiding leerde ik hoe ik op een krijtbord moest schrijven, inmiddels zijn er nog maar weinig krijtborden te vinden. Het zijn voornamelijk digiborden en whiteborden waar ik tegenwoordig op schrijf.
Toch wel jammer...... Maar in de winter staat er in de schuur een krijtbord weg te kwijnen, als ik dat nu eens zou gebruiken, daarna kon ik het vast wel ergens in huis neer zetten.

Zo werd het idee geboren om in 2015 zo nu en dan eens een mooie krijttekening te gaan maken.
De eerste hebben jullie al gezien in een van mijn eerdere berichten. Helaas stond deze er maar kort op, want zoonlief had het doosje krijtjes gevonden en dacht ook zoiets te kunnen maken en mijn eerste werk dus even uitgeveegd......

Nu kwam ik dit voorbeeld tegen en heb geprobeerd dit na te maken, ik vond het wel toepasselijk omdat het de laatste weken zo regende en grijs was, letterlijk en figuurlijk. Maar hoe je het ook wend of keert er is altijd wel ergens een zonnestraaltje! Zo ook op mijn blog, waar het warme reacties regent, dank jullie wel hiervoor!!

En ik heb al weer wat idee├źn voor nieuwe borden, dus hoe lang deze er op zal blijven staan.......

Liefs BY JM





4 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt ziet er gezellig uit zo met het slingertje er boven in combi met het dienblad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben sinds een half jaar een krijtbord op de keukendeur. Ik schilderde met schoolbordverf een rechthoek op de deur en plakte er een lijst van de kringloop op. Behalve dingen die we niet moeten vergeten staan daar af en toe ook mooie spreuken en tekeningen op.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, daar wordt toch iedereen blij van! Er bestaat geloof ik ook behang waar je op kunt krijten maar zeker krijtbordverf dus mocht je je bord kwijtraken, 'the sky is the limit' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is natuurlijk ook wel een hele mooie spreuk, die je daar opgeschreven hebt. Ik kijk nu al uit naar de volgende :-) Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen