Pagina's

vrijdag 16 januari 2015

Het zo gewenste jasje

Er was eens een meisje dat een jasje had van een niet nader te noemen winkel. Dat jasje vond ze wel zo stoer en hip dat ze het bijna dag en nacht aan had. Maar zoals dat gaat met veel gedragen jasjes, kwamen er vlekken in die er niet mee uitgingen en ontstonden er gaatjes in de zo geliefde stof en werd het ook nog eens aan de krappe kant, want kleine meisjes worden groot.
Zo ontstond de wens voor een nieuw jasje en steeds weer als de moeder vroeg of er nog iets was wat ze kon maken voor het meisje kreeg ze te horen: kan jij een jasje voor mij maken?
De moeder vond een mooi patroon en ook nog bijpassende stof overwon de jasjes angst en ging dus aan de slag.
Het meisje is erg blij met haar nieuwe jasje, of het ook weer een lievelingsjasje zal worden dat zal de toekomst uitwijzen.

Liefs BY JM

Stof jasje: Simsalabim toveren met stof  stevige tricot (ik weet niet meer precies bij wie ik het kocht)
Patroon: Ottobre nr. 6 2013 Sugar Scull






5 opmerkingen:

  1. Oh knap, daar wil ik mij in de toekomst ook eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi jasje is het geworden, deze zal zeker ook veel gedragen gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi jasje. Het ziet er goed uit!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar hoor zo'n meisje dat gek op jasjes is. Gelukkig heeft jouw meisje ook een handige mama. Erg mooi gedaan, gaat ze vast veel dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk jasje. Hele mooie kleur! Daar zal ze veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen