Pagina's

zondag 18 januari 2015

Erfenis

Als oma's hemelen gaan dan moet er van alles worden opgeruimd en weggedaan.
Heel blij was ik dat ik deze wens al eens een keer eerder had kenbaar gemaakt.
Toen mijn opa overleed lag deze sprei op het voeteneinde van zijn bed. Dat zette zich vast in mijn geheugen en ik ging er naar vragen.
Mijn moeder deed wat uitzoek werk en het bleek zoals ik al vermoedde een deken te zijn die mijn oma zelf had gemaakt.
Ik heb toen gelijk gevraagd of ik hem mocht hebben, als er natuurlijk geen andere gegadigden waren.
Vorige week toen de crematie was kreeg ik deze beauty mee.
Ik heb hem heel voorzichtig uitgewassen en laten drogen en nu mag hij over ons voeteneinde verder pronken.
Ik ben zo blij met dit stukje handwerk van mijn oma en zo trots, dat ik jullie er graag een paar foto's van laat zien.


Liefs BY JM

De totale sprei.


Detail van de rand.




7 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een beauty. Goed dat het sprei/deken nog een leven heeft gekregen ;-)

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig, maar natuurlijk ook de herinnering die je eraan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier liggen er ook twee, van mijn oma!

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sprei en fijn dat jij hem nu op het bed hebt liggen, mooie herinnering aan je oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontroerende herinnering. Zo zijn opa en oma voor altijd een beetje bij je. Heel mooi beschreven. Ik hoop dat je nog heel lang van de sprei zal genieten en nog vaan aan ze zal denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen