Pagina's

donderdag 6 november 2014

Miauw, miauw

Op Simsalabim Toveren met Stof kocht ik dit najaar dit leuke poezenstofje bij Pieke Wieke.
Ik maakte er deze jurk van uit de laatste Ottobre.
Ik heb wel een paar dingen anders gedaan als in de beschrijving stond.
Zo moesten de zakken worden doorgestikt met een flatlockstiksel/sierstiksel, maar toen ik dit experiment was aangegaan (met een sierstiksel want flatlocken zit niet op mijn machines) werd ik er niet heel blij van. Dus heb ik de boorden van de zakken er weer afgeknipt (los tornen ging niet echt meer) en heb ik het met simpel locken en omvouwen er aangezet. Op deze manier vind ik het veel mooier staan. Dus deed ik dit ook bij alle overige boorden. Alleen bij de zoom heb ik het vastgezet met een simpel recht toe recht aan stiksel om terug wippen van de zoom te voorkomen.
Toen de jurk klaar was gingen we passen en toen........  bleek dat de jurk echt nog veel te groot is!
Dus mag ie nog een jaartje in de kast hangen en zingen we volgend jaar nog eens van miauw. Voor een volgend model dochterlief nog maar eens extra goed nameten..........

Groetjes BY JM

P.S. Het viel niet mee om met het grijze weer foto's te maken......






3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi jurk. Ik word ook blij van het stofje.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi jurkje van een super leuk stofje!
    Jammer dat het nog te groot is!

    BeantwoordenVerwijderen