Pagina's

dinsdag 2 september 2014

Jurk

Dit stofje lag al heel lang in de kast. Hoog tijd om er wat van te maken nu het met de meters nog kan.
Knippen gebeurde nog voor de vakantie, maar het maken....
Dus ben ik afgelopen zondag maar eens aan de slag gegaan.
Pff, het was een hele klus en toen ik bijna klaar was ging er van alles mis....
Ik gebruikt mijn lockmachine om de rokdelen en het bovenstuk netjes af te werken toen het fout ging. Stof van de panden ging mee in de lockmachine en veroorzaakte een gat in het bovenstuk.
Ik kon wel janken, want dat bovenstuk was een heel gepriegel met de mouwtjes, bandjes en randjes.
Gelukkig had ik wel gelijk het idee om er dan maar een band op te naaien van de voeringstof en dat heeft de jurk en al mijn werk gered.
Bij het doorpassen had ik al een wijziging doorgevoerd om de jurk beter draagbaar te maken. Ik heb de zijnaden losgetornd en smaller op de kant doorgestikt zodat onze bijna kleuter er makkelijker in en uit kon. De bandjes op de schouder vallen erg wijd maar in korten zorgt er voor dat de jurk weer bijna niet aan en uit kan, dat zal ik dus met een veiligheidsspeldje moeten doen, gelukkig had ik deze wijziging nog niet doorgevoerd want het uittrekken leverde gelijk een probleem op......
Wat ik persoonlijk ook jammer vind is dat de opstaande kraag wat omvalt ondanks zorgvuldig doorstikken, misschien dat ik hier nog biasband tegenaan stik om het beeld van de randen te verfraaien.
Of ik dit patroon nog eens ga gebruiken? Ik weet het nog niet, maar met deze opgeschreven aanpassingen weet ik in ieder geval wel waar ik op moet letten!

Liefs BY JM

Stof: Hilco via michas stoffecke 
Voering: gekregen reststuk
Fournituren: Ank en Wil markt Breda

Voorkant

Achterkant

De toegevoegde band

Dubbele rok

6 opmerkingen:

  1. Wat een schattig jurkje zeg! Goeie oplossing met die band, was anders toch wel jammer geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk ! Ben je zwanger vanwege boek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, nee hoor, bijna kleuter vind de boeken van Jimmy en Lisa geweldig. Onze oudste kreeg dit boek toen ik zwanger was van onze jongste.
      Het is een aanrader als je een kleuter hebt die grote broer of zus gaat worden.
      Hoe gaat het met je zwangerschap??

      Verwijderen
  3. Mooie jurk. Wat een proces er naar toe zeg. Maar het resultaat mag er wezen!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk en tegenslag! Maar je mag trots zijn op het eindresultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig kon je het nog herstellen, vind de band erg leuk staan op het jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen