Pagina's

donderdag 19 juni 2014

Zin om een jurkje te maken

Afgelopen weekend had ik erg veel zin om een jurkje te maken.....
Maar wat dan? En welk patroon dan? En voor welk meisje dan?
Eigenlijk heeft mijn jongste dochter meer dan genoeg in haar kast liggen op dit moment.
Mijn oudste kan nog wat gebruiken, maar wat zal ze dan leuk vinden. Op  dit moment is ze erg kritisch....
In de kast lag nog steeds een al geknipt jurkje uit stof voor durf het zelvers. Doordat het jurkje voor mijn jongste veel te smal viel was ik eigenlijk huiverig en durfde niet te beginnen aan het exemplaar voor de oudste. Hierdoor verdween het in de kast en daar lag het nu al een jaar onaangeroerd te wezen.
En omdat de drang om te doen nogal groot was, besloot ik het in elkaar te zetten en het dan maar desnoods op Marktplaats te zetten mocht het mijn meiden niet passen of niet naar de zin zijn.
Het zat in goed anderhalf uur in elkaar. En toen kwam oudste dochter voorbij of dit voor haar was.....  Tja ik wist niet of het haar zou passen... Pas maar en...... het zat haar als gegoten.....
Mijn smalle oudste was helemaal blij en trok het gelijk aan naar school. Hierdoor kon ik er nog geen foto's van maken.  Dat deden we dus later, na de was en de strijk.
Zie hier mijn tweede jurk uit Stof voor Durf het Zelvers!

Liefs BY JM

stof: buitenstof coupon markt Breda
voering: stof markt Breda
fournituren: Ank en Wil markt Breda




5 opmerkingen:

  1. Ik snap best dat ze het gelijk aan wou naar school! Hartstikke leuk geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi geworden mooi model en leuke stof

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi jurkje, prachtige stof.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk jurkje! Schitterende stof heb je ervoor gebruikt zeg! De oudste dochter is maar een bofferd, heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi jurkje van een hele mooie stof!
    Fijn dat het goed paste bij je dochter en dat ze er blij mee is :-)

    BeantwoordenVerwijderen