Pagina's

zaterdag 17 mei 2014

Zoonlief maakt....

Die knopjes van die naaimachine, als magneten, zoonlief zit er altijd aan...
Toen ik laatst vroeg of hij misschien ook eens wilde naaien zag ik glinsteringen in zijn ogen.
Samen doken we in de stoffenbak en daaruit koos zoonlief de stofjes, het knipwerk nam ik voor mijn rekening, om vervolgens met zijn tweetjes achter de naaimachine te gaan zitten.
Zoonlief bediende het voetpedaal en ik stuurde de stofjes er onder door. Geboeid werd er gekeken hoe de naald heen en weer ging. Keurig ging dat gassen, niet te snel, niet te langzaam en zo raakten alle stroken aan elkaar.
We vouwden de lap dubbel en naaiden de twee zijkanten ook nog aan elkaar. Ik vond nog twee kussentjes die al heel lang op een hoesje lagen te wachten en dacht: ach dan maak ik dit jongetje heel blij, dus hop erin.
Het dichtnaaien heb ik even zelf gedaan. En zie hier het langwerpige kussen van zoonlief.
Let vooral op de stoffenkeuze, ik denk dat er een nieuwe designer in de dop is.....

Liefs BY JM

5 opmerkingen:

  1. Leuk, een jongen achter de naaimachine. Leg je hem ook snel uit hoe de wasmachine e.d. werken? Met 3 dochters zie ik het belang in van mannen met huishoudervaring (haha) Het resultaat van het kussen is erg mooi. Daar kan hij trots op zijn.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg, dat heeft jouw moppie héél knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat cool! Knap van hem, hier zou T dat ook wel leuk vinden denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk dat hij dit samen met jou genaaid heeft!
    Het ziet er mooi uit daar kan hij met trots naar kijken en van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, knap gedaan met de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen