Pagina's

woensdag 23 april 2014

Koningsdag, zwieren en zwaaien

Een paar jaar geleden maakte ik deze twee rokjes voor tijdens de Koningsdag!

Omdat dochterlief dat zo'n succes vond en het erg jammer vond dat ze haar vorige rokje niet meer paste koos ze bij Simsalabim toveren met stof een stofje om een nieuw rokje te maken.
Het stofje komt van Liesellove.
We kozen deze keer voor een zwierige cirkelrok. Daarvoor moest ik wel weer eerst de maten meten want het vorige patroon is nu toch wel wat aan de korte kant aan het worden.
Voor de afwerking van de onderrand (dat zijn toch behoorlijk wat meters..) kozen we deze keer voor een biaisband die ik ergens nog had liggen.
Voor erop hadden we een wit shirt en daar konden we dan mooi die geweldige applicatie strijken van applicatie en zo.
En dan krijg je dit als eindresultaat!
Wij zijn klaar voor een geweldige Koningsdag en duimen voor lekker weer.

Liefs BY JM







9 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n zwierig cirkelrokje. Is ook leuk om te maken, omdat je best snel een mooi rokje klaar hebt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was precies de reden waarom ik een cirkelrok koos!
      Lekker snel klaar en zwieren maar!

      Verwijderen
  2. Heel leuk!
    Je dochter is al helemaal klaar voor Koningsdag :-)
    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de titel van je blog wist ik onmiddellijk dat is van bij simsalabim ;) heel erg mooi geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Maar dat kan toch ook niet anders met zo'n mooi stofje van zo'n vriendelijke blogster ;-)

      Verwijderen
  4. Vrolijk stofje en perfect voor een zomerrokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Ik hoop dat ze een mooie dag heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet zeker dat ze (jullie) een fijne Koningsdag heeft gehad. Dat kan bijna niet anders met zo'n geweldige rok :-))

    BeantwoordenVerwijderen