Pagina's

maandag 24 maart 2014

Tutorial voor enveloppen

















Gisteren had ik vreselijk veel zin in een hergebruik projectje.

Ik nam een oud tijdschrift, scheurde mooie plaatjes uit en ging aan de slag.
















Ik zal je meenemen in de te nemen stappen:

Allereerst maakte ik een mal uit een oude brief. Er zijn diverse voorbeelden op internet en Pinterest  te vinden. Ik ben aan het vouwen en knippen geslagen en zo zag mijn mal er uit.

















Deze trok ik op de verkeerde kant van het papier over, dat was soms wat tegen het licht houden en schuiven om het plaatje zo mooi mogelijk op de mal te krijgen. En zo heb je na het knippen geen zichtbare lijntjes meer, die zitten dan aan de binnenkant.




























Daarna mocht de schaar aan de slag en knipte ik al deze overgetrokken figuren uit.

















Vervolgens ging ik alle randen vouwen.






































Toen ben ik alle randen gaan lijmen en dichtplakken op de bovenste na, zodat er nog iets in het envelopje kan (geld, cadeaukaart, klein aardigheidje etc.).








































En tenslotte heb ik alle enveloppen voorzien van een kader stempel om straks leuk de naam in te schrijven.

















Als je bezig bent heb je zo een stuk of wat enveloppen gevouwen.












































De eerste kreeg gisteren al een bestemming en ging mee naar een feestje.
En ik heb er ook al twee gereserveerd voor moederdag!

Dan houd er nog heel wat over en daarom wil ik 2 setjes van 3 envelopjes weggeven. Maar daarover meer in een volgend bericht! Dus in de gaten blijven houden!

Liefs BY JM



5 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk idee!
    Vind het ook vaak zonde om tijdschriften weg te gooien, nu zal ik de mooie pagina'seruit scheuren om te bewaren en een tweede leven geven!
    Hou je blog in de gaten voor de give away!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, leuke flopjes zijn dit. wat een goed idee. die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee! Is het papier niet te dun? Ik ben dan altijd bang dat ik het verkeerde heb.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat gaat prima met dit papier! Er zit natuurlijk wel verschil in de verschillende magazines. Kwestie van een beetje voelen....

      Verwijderen
  4. Oh ja, dat is een heerlijk werkje. Ik vind dat toch zo leuk om te doen. Ik heb hier best een grote stapel liggen. Door jouw aanstekelijke tutorial heb ik meteen weer zin om er een stel te maken. :-))))

    BeantwoordenVerwijderen