Tutorial voor enveloppen

Gisteren had ik vreselijk veel zin in een hergebruik projectje.

Ik nam een oud tijdschrift, scheurde mooie plaatjes uit en ging aan de slag.

Ik zal je meenemen in de te nemen stappen:

Allereerst maakte ik een mal uit een oude brief. Er zijn diverse voorbeelden op internet en Pinterest  te vinden. Ik ben aan het vouwen en knippen geslagen en zo zag mijn mal er uit.

Deze trok ik op de verkeerde kant van het papier over, dat was soms wat tegen het licht houden en schuiven om het plaatje zo mooi mogelijk op de mal te krijgen. En zo heb je na het knippen geen zichtbare lijntjes meer, die zitten dan aan de binnenkant.

Daarna mocht de schaar aan de slag en knipte ik al deze overgetrokken figuren uit.

Vervolgens ging ik alle randen vouwen.

Toen ben ik alle randen gaan lijmen en dichtplakken op de bovenste na, zodat er nog iets in het envelopje kan (geld, cadeaukaart, klein aardigheidje etc.).

En tenslotte heb ik alle enveloppen voorzien van een kader stempel om straks leuk de naam in te schrijven.

Als je bezig bent heb je zo een stuk of wat enveloppen gevouwen.

De eerste kreeg gisteren al een bestemming en ging mee naar een feestje.
En ik heb er ook al twee gereserveerd voor moederdag!

Dan houd er nog heel wat over en daarom wil ik 2 setjes van 3 envelopjes weggeven. Maar daarover meer in een volgend bericht! Dus in de gaten blijven houden!

Liefs BY JM

Reacties

  1. Wat een super leuk idee!
    Vind het ook vaak zonde om tijdschriften weg te gooien, nu zal ik de mooie pagina'seruit scheuren om te bewaren en een tweede leven geven!
    Hou je blog in de gaten voor de give away!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, leuke flopjes zijn dit. wat een goed idee. die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee! Is het papier niet te dun? Ik ben dan altijd bang dat ik het verkeerde heb.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat gaat prima met dit papier! Er zit natuurlijk wel verschil in de verschillende magazines. Kwestie van een beetje voelen....

      Verwijderen
  4. Oh ja, dat is een heerlijk werkje. Ik vind dat toch zo leuk om te doen. Ik heb hier best een grote stapel liggen. Door jouw aanstekelijke tutorial heb ik meteen weer zin om er een stel te maken. :-))))

Pinky de Flamingo

Nog een leuk project wat ik tussendoor deed. Ik kocht een tijdje terug het patroon Pinky de Flamingo van Draad en Praat. Het patroon kreeg de moeilijkheidsgraad moeilijk.  Niet zozeer het patroon was moeilijk maar wel de draad waarmee dit project word gehaakt. Het is een fluffy draad en dat maakt het moeilijk om goed de lussen te zien waar je in moet steken. Mijn doekje is dan helaas ook niet helemaal recht geworden. Ik geef het valse avondlicht de schuld ;-) en heb nog genoeg garen over om er nog een poging voor te wagen bij daglicht.
Het kopje en de snavel gingen goed. Daarom heb ik toen toch maar door gezet.
Als laatste stond het kuifje in de beschrijving, maar deze heb ik bij mijn versie achterwege gelaten.
En zo werd Pinky geboren!

Liefs BY JM

Babytruitje

Zoals ik bij mijn update al schreef een project met een grote herhaling vraagt om een klein project erbij. Ik wilde al een tijdje een patroon proberen uit Klein Haakgeluk van Claire Boeter. Het werd het truitje waarbij voor het patroon naar de website werd verwezen. Ik koos lekkere roze/paarse kleurtjes uit mijn mand met katoenen bolletjes. Het paars voor de onderkant was net niet genoeg en dus koos ik ervoor om de laatste 2 toeren in het knalroze te haken. En zo was er in geen tijd een schattig truitje gehaakt.
Nu nog een pasgeboren babymeisje dat het kan dragen......

Liefs BY JM

Garen: Phildar Coton 3