Pagina's

maandag 17 februari 2014

Samen aan de slag!

Dochterlief vroeg of ze weer eens een keer achter de naaimachine mocht. Toen ik vroeg wat haar plannen waren antwoordde ze dat ze wel een tasje wilde maken. Een poosje terug op de markt koos ze een cup cake stofje. Tja waarom ook niet samen aan de slag?
Eerst het patroon uittekenen dat vond ze saai en veel te lang duren. We vertrokken vanuit Recept 12 uit Zo Geknipt. De binnenza(a)k lieten we omwille van de moeilijkheid achterwege.
Het knippen met de scherpe stofschaar vond madam spannend en ook wel een beetje moeilijk.
De volgende stap was de tashengsels strijken. Mocht ze eindelijk eens aan de strijkijzer zitten. Ik stond ondertussen peentjes te zweten, als kind heb ik me er ooit lelijk aan verbrand.....
Gelukkig ging het helemaal goed.
Daarna kwam het meer favoriete onderdeel het gassen met het pedaal!
En stap voor stap, beetje bij beetje kwam er schot in de zaak al was het geduld aan het einde wel wat op.
Toen de tas klaar was en het keergat gedicht, sprong mevrouw op en sjeesde naar buiten met de mededeling dat ik maar 's avonds moest kijken hoe en wat er met de versiering moest.
Nou dat deden we toch maar gelijk.
Ik knipte een cup cake uit de stof, zigzagde er vrolijk omheen terwijl ik een berg lintjes meestikte.
En voilĂ   een leuke versiering voor op de tas is klaar.
Zojuist zijn de gymspullen erin gegaan, een verantwoorde combinatie dacht ik zo, af en toe lekker snoepen, maar zeker ook voldoende bewegen!!!

Fijne dag!

BY JM

1 opmerking:

  1. Erg leuk geworden, knap hoor! Maar ai ai ai, dat geduld he? Zoooooo herkenbaar :-)!

    BeantwoordenVerwijderen