Pagina's

maandag 24 juni 2013

Van wie zou ik het toch hebben??

Gisteren op ons feestje kreeg ik een erfenisje van mijn oma. Omdat ze nog weer een stuk kleiner ging wonen was er flink opgeruimd en uitgedund. Of ik wel wat wol wilde hebben van oma? Ja graag zei ik, niet wetende wat ik binnen zou krijgen.

Vandaag op mijn gemak 4 tassen en een vuilniszak uitgezocht en opgeruimd.
Ik kreeg er ook de mand bij waar oma de wol altijd in bewaarde.
Al opruimende vroeg ik me af of oma nog wel wat heeft, want mijn oma niet met draadjes in de weer..... ik kan er me niets bij voorstellen.

Mijn oma heeft een regelrechte passie voor breien en haken, altijd een werkje op de pennen. De laatste jaren niet meer voor de kinderen/kleinkinderen maar voor de poppen van diverse kinderdagverblijven. Waarom voor die poppen dan? Mijn oma had zo graag een pop gehad als klein meisje, maar had die niet. Ik kan me de verzameling poppen, die ze later dus spaarde, boven de bank zo nog voor de geest halen, van die poppen met mooie krullen en chique jurkjes en truitjes.... Uren kon ik daar naar turen, en daaronder op die bank zat mijn oma te breien, het regelmatig getik van de naalden en het vliegen van de draad....

Ja die bolletjes wol halen heel wat herinneringen boven en doen me beseffen dat ik behept ben met een genetische bepaling, het zogenaamde draadjes gen, dus..........van wie zou ik het hebben?

Liefs BY JM




2 opmerkingen:

  1. ooooooooooooooooooooooooooooooooh OPEN MOND

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je oma aan jou heeft gedacht bij het opruimen. Geniet er maar lekker van.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen