Pagina's

zaterdag 4 mei 2013

Appelbloesem, appels en kersen.

Ik houd ontzettend van de lente, dat eerste zonnetje, de eerste bloemen......
Toen liet onze vriendin die tijdelijk in het buitenland toeft, dit stofje zien en had ik al snel bedacht dat ik nog een verrassing voor haar ging maken. Binnenkort is ze jarig en wij gaan haar verrassen met heuse verjaardagspost. Tekeningen en brieven van de kinderen en een gezellig rokje.
Dus op naar Miss Wings om de stof, tricot en het garen te kopen! Wat een heerlijke winkel!
Want van zo'n vrolijk stofje krijg je toch zin in de lente!
We trokken het A-lijn recept nog eens uit de kast en knipten wederom van de lengte een stuk af, zodat de bruine benen worden gezien.
De foto's nam ik terwijl de rok aan de takken van de sierappel hing, hoe toepasselijk. Een boom die ik sinds afgelopen weekend nog meer koester, want ik kreeg hem ooit van mijn opa en oma. De boom herinnert me aan alles wat mijn opa me heeft geleerd van de natuur, bomen en planten.
Ik weet zeker dat mijn opa er hard om zou hebben gelachen als hij zou weten dat ik die appelboom vaak gebruik als decor voor mijn werkstukken. En dat is dan ook precies de reden waarom ik het zo doe!
En zo is het verhaal van de appel/kersenrok en de bloesem weer rond, net als het leven.

Liefs BY JM






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen