Pagina's

dinsdag 30 april 2013

Jurkje uit stof voor durf het zelvers en give away

Mijn eerste jurk uit stof voor durf het zelvers naaide ik enige tijd geleden. Hij is goed gelukt en ziet er schattig uit maar...... te klein voor onze stevige peuter. Bij een volgende versie meer naadwaarde aanknippen of een grotere maat proberen. Dus ken je een lieve peuter die wat smaller uitvalt laat het mij weten dan stuur ik het jurkje naar je toe. Voor de goede orde ik naaide het jurkje in maat 98-104, maar hij valt dus kleiner uit. Hij komt overeen met maat 92 (nagemeten op een bestaand maat 92 jurkje). Zegt het voort in blogland dat hier een give away is. Inschrijven kan tot 13 mei, dan zal ik een lootje trekken.

Liefs BY JM



4 opmerkingen:

  1. Zonde! Wat jammer dat het niet past, hij is echt goed gelukt hoor. Helaas willen patronen wel eens te groot / klein vallen. Bij het tekenen meet ik het patroon (hier zou ik borsthoogte nemen omdat dat het smalste deel is) altijd na. Hannelore was ook altijd stevig. Voor broeken had ze op een gegeven moment taille 116 en lengte 104...sindsdien heb ik dit mezelf aangewend. Ze is nu een gewone 116 maar toch doe ik het nog. Misschien heb je iets aan deze tip....Gewoon nog een keer proberen want hij is echt leuk hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurk is dit geworden. En ik heb hetzelfde maar dan precies andersom. Mijn dame heeft in de lengte vaak twee maten meer dan voor de breedte. De jurken kunnen dan nog wel eens als een zoutzak om haar lijf zitten. Het door jou gemaakte jurkje is overigens precies haar maat, dus ik meld me graag aan voor het jurkje.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    wat een super jurk. Ik vind zelf dat de patronen van svdz idd niet groot vallen. Neem ook altijd een maat groter.
    Maar daar schrijf ik niet voor, vind nm de stof zo geweldig, welke stof is dit en waar komt deze vandaan (als ik vragen mag!)
    Groetjes Lisette (lisetteislief@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    wat een super jurk. Ik vind zelf dat de patronen van svdz idd niet groot vallen. Neem ook altijd een maat groter.
    Maar daar schrijf ik niet voor, vind nm de stof zo geweldig, welke stof is dit en waar komt deze vandaan (als ik vragen mag!)
    Groetjes Lisette (lisetteislief@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen