Pagina's

zondag 30 december 2012

Goede doelen actie.

Op mijn werk hielden we net voor de kerst een goede doelen actie voor Home-Start Breda. We kregen per groep een beschrijving van een kind/gezin met daarin hun achtergrond en behoeften. Ik had met mijn groep een beschrijvining van een Chinees jongetje wat vooral vroeg om verhalen van de kinderen hoe het in groep 3 er nu aan toe gaat.
De kinderen uit mijn groep gingen fanatiek aan de slag en hebben mooie kaarten en brieven geschreven. We knutselden een mooie slinger en toen begon de doos al aardig vol te raken. Klaar zou je denken, toch liet het ook mij als leerkracht niet los. Er staat mij bij dat het in bepaalde landen/culturen onbeleefd is om om dingen te vragen. Omdat het toch om een groep 2 jongetje ging en de tijd krap werd dook ik bij mij thuis in de kast en vond een kleurboek en potloden die wij best konden missen en waar we een ander misschien veel plezier mee zouden doen. Ook kwam ik nog een leuk leesboekje tegen en omdat er in de brief stond dat een vrijwilliger hem regelmatig kwam voorlezen besloot ik het boekje te kopen.
Met liefde heb ik alles ingepakt en nog aan de doos toegevoegd, opdat er een klein jongetje hele fijne kerstdagen heeft gehad, met veel brieven en een paar kleine cadeautjes. Moge die doos voor hem een lichtje zijn geweest!

Liefs BY JM

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen