Pagina's

dinsdag 30 oktober 2012

Schortjes

Hallo,
Je zou bijna zeggen wat schort er aan?
Ter voorbereiding  op het kinderfeestje vroeg ik:" Wat zou je willen doen?" Mijn dochter antwoordde een bakkersfeestje. Nou daar kon ik wel wat mee. Zoekend op internet vond ik complete draaiboeken en leuke spelletjes!
Maar om het geheel leuk aan te kleden dook ik toch achter de naaimachine. En naaide aan theedoeken keperband en klittenband. Zo had ik heel snel, leuke en goedkope schortjes!
Om ze nog wat persoonlijker te maken naaide ik de namen van de meisjes die kwamen er op.

De namen van de meisjes stonden op de schorten.
Voor een ander spel idee naaide ik nog wat pittenzakken die tijdens het spel broodjes werden. Ze werden gevuld met rijst en daarna dichtgenaaid.

De zakjes gevuld met rijst, die tijdens het spel een broodje werden. Hoeveel broodjes denk je dat er achter je liggen? Wie heeft als eerste 4 broodjes op zijn bordje liggen? De meiden vonden het erg leuk!
En daarna kwam de grote middag, het was echt reuze gezellig! Dochterlief mocht roeren in de schortensoep en lezen voor wie de schort was. De genodigde mocht dan haar cadeautje geven en kreeg van de jarige het schortje uitgereikt. Hiermee werden de meisjes gekroond tot echte bakker.
Zo zie je, met een goede voorbereiding een reuze geslaagd feest in eigen huis! Volgend jaar weer!!
Liefs BY JM


Detail op de schort staan cup cakes, zeer toepasselijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen